Per Bolund på företagsträff och företagsbesök 2014-05-05

5 maj hade vi förmånen att ha Per Bolund på besök i Haninge.

Först besöktes Haninges lokala bryggeri Södra Maltfabriken som på kort tid gjort sig känd i öl-branschen. Företaget tar ett stort socialt ansvar och samarbetar mycket med kommunens sociala

Foto: Annica Hjerling, riksdagskandidat för Stockholmsregionen och Per Bolund.

Sedan besöktes Olofsson Bil som har en nybyggd verkstad och tar ett stort samhällsansvar, bland annat tillsammans med yrkesgymnasieskolan Fredrik.
Foto: Annica Hjerling, riksdagskandidat för Stockholmsregionen och Per Bolund.

Lunchen avverkades på Hotel Winn tillsammans med ett antal inbjudna företagare i Haninge. Efterlunchen genomfördes ett dialogmöte med företagare i Haninge för att delös presentera hur en grön regering och en grön kommunledning skulle påverka dig som företagare. Dels fick företagarna framföra sina frågor och förslag på hur vi kan få föer företagare i Haninge och hur företagen i Haninge bäst kan expandera och anställa fler medarbetare.

Dagen avslutades på Coca Cola i Jordbro. Intressanta diskussioner om miljö diskuterades men även hur Coca Cola som storföretag jobbar med sociala hållbarhetsfrågor.

Miljöpartiet de Gröna i Haninge vill rikta ett stort tack till alla inblandade. Per Bolund, Södra Maltfabriken, Olofsson Bil, Coca Cola och alla besökare på företagarlunchen. Nu har vi fått en mängd nya förslag och lärt oss massor om företagandet lokalt.