Nyheter‎ > ‎arkiv‎ > ‎

Valkampanj 2014

Valkampanjen 2014 är i full gång!

Ansvarig mot styrelsen för valkampanjen är Johan Svensk
Delansvarig för valmanifest och textmaterial är Anna Ragnar
Delansvarig för statistik och inrapportering till 250.000-kampanjen är Sahir Drammeh
Delansvarig för material/budget är Ahmet Ugan

Första planeringsmötet hade vi i december 2012. Första aktiviteten gjorde vi 8 mars 2013 (internationella kvinnodagen). Vi delade ut gröna äpplen och broschyrer till kvinnor. Vi har stått på stan cirka var tredje lördag eller annan dag om det passar bättre. Vi har skrivit insändare (se fliken Politik) och gjort Studiebesök (fliken Politik).

Slutspurten 2014!
Nu är slutspurten av valkampanjen igång. Vi avslutar kampanjandet i racer-fart med en 8-sidig tidningsbilaga inuti Mitt i Haninge vecka 34, vecka 35 och vecka 37 innan valet. ÅTTA HELA SIDOR mitt i tidningen med ensamrätt i TRE VECKOR.

Vi har aktiviteter dagligen. Alla datum ser du i kalendariet. En mindre grupp kommer att knacka dörr i Jordbro och Brandbergen.

Vi kommer att vara på gymnasieskolorna. Då är även Grön Ungdom med.

På valdagen kommer vi att bemanna alla vallokaler i kommunen hela dagen.

På valnatten kommer vi att ha värsta valvakan på Brasseriet i Haninge Centrum från det att vallokalerna stängs tills alla röster är färdigräknade. Vi kommer att sälja biljetter till valvakan och alla som hjälper till hela dagen vid vallokalerna kommer att få gratis inträde, gratis middagsbuffé och fika.

Låter det inte häftigt?

Det är DU och JAG som ska synas på stan. Du får utbildning av någon av de ledande politikerna i Kommunen. Du står aldrig ensam. Kommer du med? Vill du samla ihop några medlemmar och stå någon annanstans? Meddela johan.svensk@haninge.se redan nu att du vill vara med på stan.

Se kalendern för tid och plats.